Menu Sluiten

Wedstrijdsecretariaat

Een wedstrijdrooster met alle teams, tellers en scheidsrechters in elkaar knutselen is niet zomaar gedaan.

De voorbereidingen voor al deze wedstrijden worden uitgevoerd door het wedstrijdsecretariaat (WS) en starten eigenlijk al medio april/mei met het inschrijven van de teams in de juiste klasse. Dit wordt gedaan in overleg met de Technische commissie (TC). Richting de zomervakantie en soms ook tijdens de zomervakantie, wordt door de Nevobo altijd een concept wedstrijdschema opgesteld en gedeeld met het WS. Hiermee gaat het wedstrijdsecretariaat aan de slag om te kijken of er voldoende zaalhuur mogelijk is en wordt er bekeken welke teams de leiding gaan krijgen over welke wedstrijd.

In deze periode wordt ook de teamindeling vastgelegd zodat deze straks netjes op het digitale wedstrijdformulier (DWF) komen te staan.

Tegen de tijd dat de zomervakantie is afgelopen en de trainingen weer beginnen worden de laatste wijzigingen nog doorgevoerd waarna het wedstrijdprogramma definitief wordt vastgesteld door de Nevobo. Hetzelfde gebeurt voor de Geldrop en Nuvoc competities van de TRIM teams.

Maar ook hier geldt: Er is niets zo tijdelijk als definitief. Want het kan natuurlijk altijd gebeuren dat door omstandigheden een team te weinig spelers heeft wegens ziekte of dat iemand met zijn ouders een weekendje weg heeft geboekt. Als dan ook nog blijkt dat het inzetten van invallers niet mogelijk is dan kan de coach aangeven aan het WS om de wedstrijd te laten verplaatsen. Hiervoor gelden bepaalde afspraken en de tegenpartij heeft de mogelijkheid om dit te weigeren. Gelukkig komt dit laatste maar zelden voor en wordt er meestal wel een oplossing gevonden om een wedstrijd in te halen op een andere zaterdag of tijdens een trainingsavond.

Bestuur
Rik KnapenWedstrijdsecretariaat